sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Rakenna OMA elämä, elä OMAA elämää


Mulla tuli pidempi paussi kirjoitteluun ja samalla oikeastaan oon muutenkin pitänyt hieman enemmän vapaata tästä some elämästä. Alkuun se meni tähän vahingossa, koska meillä tuli hieman isompia muutoksia meidän työorganisaatioon työntekijöiden suhteen, minkä vuoksi mun kalenteri on täyttynyt asiakkaista ja fyssarin hommista. Mielestäni ihan positiivinen ongelma ja on kiva kun hommia riittää. Oon töissä tuntityöläisenä, tähän mennessä paperilla osa-aikaisena äitiysloman sijaisena, mutta nykyään vakituisena. Hyvä työ siis tuottaa tulosta. :) Lisääntyneet työtunnit ovat tietyllä tapaa "pakottaneet" luopumaan jostakin, koska lisää tunteja en millään vuorokauteeni tai viikkoihini saa, vaikka kuinka yrittäisin taikoa. Oikeastaan tykkään ennemmin ajatella pakon ja luopumisen sijasta, että olen priorisoinut oman elämäni pienet asiat tämän hetkiseen tilanteeseen sopivammiksi. Kirjoittelu on jäänyt taka-alalle, koska pitkän työpäivän jälkeen olen mieluummin lähtenyt crossfit salille hikoilemaan tai ulos juoksemaan, viettänyt aikaa poikaystäväni ja karvakamuni kanssa tai kokkaillut keittiössä ja pyrkinyt edelleen syömään terveellisesti sen sijaan, että olisin tyytynyt kaupan eineshyllyyn. 

Valintoja. Erilaiset valinnat ohjaavat meitä eri suuntiin. Oon tässä pitempiä työpäiviä tehdessäni ja samalla some elämään etäisyyttä otettuani pystynyt paremmin kiinnittämään huomiota omiin toiveisiini, unelmiini ja niihin asioihin mitkä mulle on tärkeitä. En ole tehnyt asiaa tietoisesti, vaan asiat ovat tapahtuneet omalla painollaan. Suurin juttu tässä on ehkä ollut se, etten ole jatkuvasti pyörittänyt ja plärännyt instagramia ja facebookia tai lukenut mitä erinäisempiä treeni, lifestyle ja hyvinvointiblogeja. Rehellisesti sanottuna mulle meinas käydä vähän niin, että yritän olla jotain muuta, luoda ja elää sellaista elämää mitä olen somen välityksellä jonkun ajatellut elävän tai kokevan. Halunnut asioita, joita olen nähnyt somen kautta jonkun muun tekevän ja saavuttavan. Ajoittain jopa kateus on nostanut päätään, kun olen somen välityksellä nähnyt miten joku tekee just sitä mitä mä haluaisin olla tekemässä. Oikeasti asia menee niin, että en mä ole välttämättä koskaan edes unelmoinut tai edes ajatellut tekeväni just sitä juttua, mutta kun nään jonkun menestyvän sillä omalla osa-alueellaan vertaan itseäni häneen ja mietin miksei mulla ole jotain noin vahvaa omaa juttua. Some voi luoda paineita silloin, kun herkistyy minun tavoin vertaamaan itseään ja omaa elämäänsä muiden vastaavaan. Etenkin silloin, kun omat suunnitelmat ovat vielä tietyiltä osin muovaantumisvaiheessa.


Olen tässä tajunnut yhden tärkeän asian, mikä on saanut mut tietyllä tapaa heti rauhoittumaan. Totuus on, että mä olen vielä siinä vaiheessa, jossa etsin sitä omaa juttuani, vaikka luulin jo josssin vaiheessa löytäneeni sen. Etsin omaa juttuani pikkuhiljaa pienin askelin. Joku toinen on löytänyt oman juttunsa ja ottaa harppauksia kohti unelmiaan, mutta mä etenen mun miniaskelia, etsin ja pyörittelen vielä sitä mikä voisi olla oma juttuni eikä mun kuulu tuntea siitä itseäni mitenkään huonommaksi, pettyneeksi tai epäonnistuneeksi. Haluanhan rakentaa OMAN elämäni ja elää OMAA elämääni, en kopioida jonkun toisen ajatuksia tai yrittää elää samoin kuin joku toinen. Tällöin mun on hyväksyttävä se, että mun on kuljettava omaa polkuani, omaa tahtiani eikä stressaantua muiden saavutuksista. Niistä voin toki ottaa mallia ja motivoida itseäni omalla elämän polullani.

Näitä asioita ajatellen tämä töistä johtuva kiire ja siitä seurannut asioiden priorisointi sekä etäisyyden ottaminen someen on tehnyt ajatuksilleni hyvää. Olen muun muassa päättänyt, että seuraava etappi omalla kohdallani ja omassa elämässäni on lisäkouluttautua fyssarin ammatissani. Työskentelen paljon neurologisten asiakkaiden parissa, mikä on saanut mut kiinnostumaan entistä enemmän neurologisesta fysioterapiasta. Olen suunnitellut ilmoittautuvani neurologisen fysioterapian jatkokoulutukseen, joka alkaisi loppukesästä ja kestäisi aina vuoden loppuun asti. Harrasteluni ja treenaamiseni osalta ilmoittauduin juuri kuluneella viikolla crossfit kilpailuihin ja elokuussa 2016 tämä likka tulee sitten kisaamaan ensimmäisen kerran crossfitin parissa Hietsu Beach Battlessa yhdessä 29 muun kilpasiskon kanssa.

Sanoista tekoihin, pikkuhiljaa tartun niihin asioihin joista olen jollain tasolla unelmoinut. Rakennan ja elän omaa elämääni, niin kuin muidenkin kuuluisi, enkä odota tämän rakennusprojektin päättyvän, sillä loppujen lopuksi elämä on jatkuvan muovaantumisen alla eikä siitä kannata edes ajatella koskaan tulevan täysin valmista. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti